"Маймуната не се интересува от Браунови частици, златни звезди, олимпийски медали или докторати по философия. За човека тези неща са по-ценни от цял един кораб, натоварен с банани. Това ни прави доста тъпи по маймунските стандарти."

Чарлз Уайтхед

сряда, 12 октомври 2011 г.

ТРИМАТА МУСКЕТАРИ - 2011



3+1 - последната
 "неочаквано добра комбинация"
Според холивудските спецове по продажбите, май отново е дошъл момента ДАртанян да препаше ръждясалата си шпага и яхнал жалката си кранта бавно да се отправи към Париж. И тъй като почти всяко поколение се е радвало на поредната екранизация на този най-френски класически роман бъдете сигурни, че сегашното също няма да направи изключение. С тази разлика, че този път твърдоглавият гасконец и неговите трима приятели ще трябва да насилят късмета си до краен предел.
Предстои им да се справят не само с убийствено красивия ( двоен агент в лицето на коварната милейди (Мила Йовович) и нейният самозабравил се работодател. Този път те ще трябва да спасят не само френската корона, но и Европа от надвисналата военна заплаха. Наистина това е задача в чувствително по-малък мащаб от глобалните изхвърляния на Супермен и колегите му, но такава, каквато самият автор на романа не и сънувал. Той вероятно не е и сънувал астрономическите хонорари, които сценаристчета-та Андрю Дейвис и Алекс Литвак ще получат, за да деформират текста му по най-идиотския възможен начин, само и само да го направят полуразбираем за исторически неграмотните свои сънародници. Нещо като да изрисуваш мустаци на Мона Лиза и да заявиш, че без твоята намеса шедьовърът на Леонардо би потънал в забвение!


Д'Артанян и гвардейците на кардинала

Забравете още от сега за някаква историческа достоверност, драматизъм, пластично изваяни образи и романтика (иначе така характерна за жанра). Филмовият разказ е наблегнал основно на мъжката дружба, а жените съвсем не приличат на безпомощни създания, готови да припаднат всеки един момент в ръцете я на похитителя, я на любимия.Какво все пак бихме могли да очакваме от тази „съвременна” адаптация на безсмъртния роман на Александър Дюма?


Жул Верн или Дюма?
Съвсем разумно режисьорът Пол Андерсън нито за миг не забавя светкавично развиващото се действие, като не оставя дори за момент публиката да отклони очи от екрана или да си вземе още пуканки. В блестящ калейдоскоп се въртят шпаги, избухват експлозии, следват каскада след каскада, в небето се носят, издули платна, линейни кораби, а съмнително цицорестата Мила Йовович надминава толкова много мускетарите в степента на бойните си умения, че има реална опасност да засенчи дори вездесъщия Джеки Чан!

Неслучайно американските филмови критици сравняват този пореден римейк с Индиана Джоунс, Дивия Запад (WILd, Wild West) и Супер 8. Очакванията са лентата да събере фенска маса, подобна на споменатите блокбастъри и така да даде жадувания от продуцентите тласък – предпоставка за любимите холивудски продължения.


Милейди в истинска бойна сцена
И въпреки че умишлено търсената автентичност в костюмите, корсетите, макияжа и някои от оръжията е постигната до голяма степен, усещането си остава някак си... смесено. За него допринася немалко и официалния постер на продукцията. Освен напращялата Мила Йовович, която изглежда супер секси и кара зрителя да благославя невероятните възможности на Фотошоп и ракурсите на 3D формата, виждаме Орландо Блум да се пули съвсем по клоунски от върха на пренаселената от актьорски лица пирамида, а младият ДАртанян (Логан Лерман) гледа объркано сякаш случайно се е озовал там. Човек почти се замисля да не са объркали героите с тези на Питър Пан?


Орландо Блум в ролята на дука-прелъстител
Все пак не можем да отречем напълно, че  е направен поне опит да се създаде атмосфера близка до старите филмови „класики” - така любими на цели поколения развълнувани зрители. Допълнителен, възбуждащ интереса ни факт  е изявлението на създателите на филма, които твърдят убедено, че във всички бойни сцени участващите и актьори, и каскадьори са използвали истински заточени хладни и съвсем реалистични оръжия, отработвайки внимателно движенията си. Това, разбира се, е лукс за съвременното кино, където времето е разчетено до секунди. При тези обстоятелства дори рискът  да се отреже нечие ухо си остава съвсем реален.


Един за всички, всички за един!

Дали наистина е така ще видим най-рано на 21 октомври, когато в повечето кинотеатри ще се чуе тропотът на мускетарските коне, препускащи вихрено по екраните, следвайки сюжетната линия не толкова на старите, колкото на новите измислени приключения. Дадена е поредната възможност на най-известния квартет персонажи от епохата на типично френския класически романтизъм отново да кръстоса шпаги с враговете си след цели 400 години на невероятна световна популярност. Което всъщност... съвсем няма да е лошо.

Няма коментари:

Публикуване на коментар